ojcow2023 3W poniedziałek 05.06.2023 r. uczniowie klas IIa i IIb, wraz z opiekunami wzięli udział w wycieczce integrującej dzieci polskie oraz ukraińskie do Ojcowskiego Parku Narodowego. Choć jest to najmniejszy Park Narodowy w Polsce zadziwia bogactwem przyrodniczym: wapiennymi formacjami skalnymi i jaskiniami.

Wędrówkę rozpoczęliśmy od spotkania z przewodnikiem, który zaprowadził nas do jednej z ponad 630 jaskiń  znajdujących się na terenie parku - do Jaskini Łokietka. Przechodząc kilkumetrową trasą turystyczną w jaskini podziwialiśmy piękne i oryginalne nacieki skalne, poznając przy okazji ciekawostki przyrodniczo-historyczne. Dreszczyku emocji w ciemnej jaskini dodał przelatujący nad naszymi głowami nietoperz i krople spadającej wody. Wędrując Doliną Prądnika, mieliśmy okazję przejść przez Bramę Krakowską. To jedna z kilku skalnych wrót w Ojcowskim Parku Narodowym. Następnie podziwialiśmy Jaskinię Krowią oraz Źródełko Miłości. W czasie całej wędrówki po parku podziwialiśmy niesamowite rośliny, zjawiska krasowe i zwierzęta. Następnie udaliśmy się autobusem na pyszny obiad.

Kolejnym celem naszej wycieczki był Zamek w Pieskowej Skale zwanym ,,orlim gniazdem", gdzie spacerowaliśmy po dziedzińcu i krużgankach, poznając historię tego miejsca. Następnie podeszliśmy pod Maczugę Herkulesa - wapienną skałę mierzącą 25 m. wysokości, gdzie zrobiliśmy pamiątkowe zdjęcie.

Wycieczka była bardzo udana i pouczająca. Pogoda cały czas nam dopisywała, więc w dobrych humorach ruszyliśmy w drogę powrotną. Każdy kto chce przekonać się jak było fajnie, może obejrzeć galerię naszych „wycieczkowych” zdjęć. Zapraszamy!